Jak sprawdzić czy zmiany wprowadzone w sklepie online przynoszą zamierzone rezultaty?Przeczytany: 1120 razy Dodany: 2017-10-12 11:59:28 Aktualizowano: 2017-10-12 12:02:29W sprzedaży internetowej nie można spoczywać na laurach i cały czas trzeba dbać o bycie na bieżąco ze wszelkimi zmianami.
Mogą to potwierdzić na przykład specjaliści od sprzedaży z firmy E-prom, która specjalizuje się w tego rodzaju pomocy zarówno rodzimym jak i zagranicznym firmom.

Jak wynika z badań naukowych nawet niewielka zmiana wprowadzona na stronie głównej sklepu może znacząco wpłynąć na współczynnik klikalności o kilkadziesiąt procent. Jeżeli odpowiednio dopasujemy nasze zmiany na stronie głównej i połączymy i wesprzemy je poprzez marketing internetowy mamy szansę osiągnąć naprawdę dobre rezultaty. Jak jednak przekonać się czy wprowadzane przez nas zmiany są rzeczywiście pozytywne?
Po pierwsze musimy jasno określić nasz cel. Aby skutecznie dążyć do ciągłego rozwoju trzeba wyznaczyć sobie długofalowy cel który zamierzamy osiągnąć na przykład w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy. Oczywiście tego rodzaju cel powinien być realny do realizacji. Warto więc przyglądnąć się konkurencji i tym sklepom internetowym które mają obecnie większy sukces niż nasz. W tworzeniu tego rodzaju celów można posiłkować się metodą analizy SWOT która pozwala określić mocne i słabe strony oraz zagrożenia jakie mogą powstać na drodze do osiągnięcia celu. Po określeniu celu trzeba rozpisać już tylko kroki niezbędne do jego osiągnięcia które należy realizować w mniejszych jednostkach czasu jak na przykład co miesiąc.
Posiadając już cel musimy przyjąć jak będziemy mierzyć jego realizację. Jak zapewne wiecie najważniejszym wskaźnikiem w internetowej sprzedaży jest współczynnik konwersji czyli liczba określająca ile odwiedzin naszej strony zakończyło się zakupem przez klienta. Dokładnie analizując informację na temat tego jaka liczba klientów odwiedza stronę, czego najczęściej szukają i w którym momencie zostali oni zniechęceni do zakupu można podjąć stosowne kroki do usprawnienia strony. Narzędziem które pozwoli nam przeanalizować wszystkie wspomniane dane będzie oczywiście Google Analytics.
Następnie nadchodzi etap wprowadzania i testowania zmian. Do tego celu najlepiej będzie wykorzystać testy typu A/B. Polegają one na udostępnieniu dwóch różnych wersji sklepu wybranej grupie odbiorców, gdzie strona będzie różnić się wyłącznie jakimś jednym wybranym elementem - aby nie zaciemnić wyniku testu. Zmiany należy więc wprowadzać stopniowo i co chwila testować który z nich przynosi najlepsze korzyści. Alternatywą dla testów typu A/B jest przeprowadzenie badań fokusowych - mogą w nich pomóc Państwu specjaliści z http://e-prom.com.pl
Do ich przeprowadzenia niezbędne jest zebranie grupy potencjalnych klientów i przeprowadzenie moderowanej dyskusji podczas której omówione zostaną ich opinie, oczekiwania jak i pomysły. Wnioski z takiego badania pomogą później realnie spełnić potrzeby konsumentów zainteresowanych naszym produktem.
Wysłane 2017-10-12 11:59:28 przez M-S-M marketingsklep internetowyWPsprzedaż internetowaArtykuły powiązane z powyższym
 Zakładając start-up, warto pamiętać, że dobrze urządzona przestrzeń sprzyja kreatywności, która jest w tej branży najważniejsza. Dobrze urządzone biuro pozytywnie wpływa także na motywację pracowników oraz ich wzajemną integrację. Nie można zapominać, że przestrzeń powinna być także wygodna oraz spełniać warunki bezpieczeństwa i higieny pracy.
|
 Ekologia jest nie tylko modna i na czasie, ale powinna być i coraz częściej jest standardem. Zwłaszcza jeśli chodzi o pakowanie zakupów. Niedawna ustawa sprawiła, że dla wielu osób robiących zakupy zwyczajnie nie opłaca się kupowanie standardowych plastikowych reklamówek. Ich cena wzrosła niebotycznie, bez żadnej gwarancji, że po przyniesieniu reklamówki do domu będzie się ona jeszcze nadawała do użytku. Dlatego dużo bardziej opłaca się zakup tej ekologicznej. Jakie zalety mają ekologiczne reklamówki z nadrukiem?
|
 Każdy przedsiębiorca, który chce działać zgodnie z prawem, dyrektywami unijnymi i dbać o środowisko naturalne powinien zdecydować się na to, by cyklicznie w swojej firmie organizować szkolenia z zakresu ochrony środowiska. Firma musi mieć bowiem świadomość, że tylko działania oparte na zasadach zrównoważonego rozwoju przyniosą korzyści dla otoczenia.
|
|