konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Jakie cechy powinien mieć lider zespołu?

Przeczytany: 1221 razy
Dodany: 2016-03-14 09:11:49
Aktualizowano: 2016-03-14 09:12:50

Wykwalifikowani pracownicy podczas wspólnej pracy nad projektami potrzebują przywództwa. Zwłaszcza, jeśli jest to działanie w większej grupie, międzydziałowe. Bycie liderem wymaga posiadania wielu cech, spośród których dobra znajomość technologii w której pracuje zespół jest zaledwie początkiem. Równie ważne są umiejętności interpersonalne oraz psychologiczne predyspozycje. Najczęściej lider to nie osoba, którą wybieramy, lecz która spełniają tę rolę w sposób już zadany. Ktoś, kto ...dyryguje i zarządza grupą, ale równie często zwraca uwagę na atmosferę pracy w zespole i przedkłada ją nawet nad twarde umiejętności.

Dlaczego?

Bo dobry manager, aby spełniać dobrze swoje zadanie, musi dbać o komfort pracy swoich podwładnych - to powinno być zawsze priorytetem. W końcu to zespół stanowi podstawę jego pracy. Najtrudniej jest o zdobycie autorytetu, który buduje się na wiedzy, doświadczeniu, kulturze osobistej i życzliwości. Najbardziej jest widoczne to w pracy działowej, bo tam manager jest szczególnie potrzebny i tam też często najtrudniej o dobrego przywódcę. Jego zadaniem jest zbudowanie spójnego i zaangażowanego zespołu, który potrafi zarówno samodzielnie jak i we współpracy rozwiązywać kolejne problemy na każdym z etapów funkcjonowania projektu. Musi właściwie rozdzielić zadania i kontrolować ich realizację - nie chodzi przecież o to by manager wyręczał swoich podwładnych. Powinien być on dobrym organizatorem i planistą.

Lider tworzy spójne warunki do pracy i motywuje pracowników oraz zapewnia im wsparcie merytoryczne. Lider powinien być również dobrym psychologiem i dyplomatą uzbrojonym w umiejętności interpersonalne, bo jak wiadomo - tam gdzie ludzie, tam też często konfilkty. Pracujemy obecnie wielopokoleniowo, a to może często nastręczać problemów. Jedną z największych trudności dla przywódcy jest trafienie do grupy osób w różnym przedziale wiekowym (20, 40, 50+), szczególnie wtedy, gdy lider jest młodszy wiekiem od niektórych członków zespołu.

Lider powinien dbać o to, aby każdy członek zespołu w pełni wykorzystywał swój potencjał. Musi on uczyć swoich ludzi przyjmowania odpowiedzialności i przekazywać im ją, praktycznie dzieląc się na różnych stopniach swoimi uprawnieniami. Jednocześnie nie może on zapominać o wsparciu pracowników w trudnych sytuacjach, bez jednoczesnego odbierania im samodzielności i decyzyjności.

To ważny krok do zbudowania zwartego i zgranego zespołu. Wykształcenie lidera daje mu przewagę w postaci dyscypliny myślenia i działania, koncentrowania się na konkretnych wskaźnikach. Uczy myślenia, które w obecnych czasach jest nieocenione – myślenia będącego kreacją, a nie oceną innych czy plotkarstwem. Poparte ono musi być ścisłą analizą plusów i minusów każdego pomysłu zaproponowanego przez zespół - w końcu w sukces projektu wkład ma każdy jego element i każdy przy nim pracujący.

Są to rzeczy, których nabywa się zarówno z biegiem czasu i doświadczeniem, ale równie ważne są tutaj kursy i szkolenia z prawidłowej oceny i zarządzania projektami oraz zespołem i czasem pracy. Ich mnogość obecnie świadczy o tym, że specjaliści w tej dziedzinie są stale poszukiwani. W dużych przedsiębiorstwach bardzo często pracuje się głównie projektowo, zadania są realizowane przez kilka zespołów równolegle.

Wymaga to umiejętności trafnego przeanalizowania sytuacji, doprecyzowania celów i rezultatów w początkowych założeniach, zaplanowania niezbędnych zasobów (informacyjnych, narzędziowych) oraz dobrania ludzi, którzy posiadają odpowiednie kompetencje. Ważne jest także rozplanowanie w czasie określonych działań i dostosowanie metodyki pracy.

Od managera oczekuje się, że będzie potrafił skoordynować pracę całości zespołu a także międzydziałową, zapewni odpowiedni przepływ informacji, stworzy poduszkę bezpieczeństwa dla realizacji projektu.

Dzisiaj ważne są kompetencje, umiejętność integracji celów firmy, zespołu i każdego pojedynczego człowieka. Zadaniem dobrego lidera jest pogodzenie nawet najbardziej rozbieżnych sposobów myślenia i działania; dbanie, by cele firmy były realizowane, przy zachowaniu ludzkiej indywidualności i twórczym jej wykorzystaniu dla dobra wspólnego celu. Trzeba być niejako mediatorem między pracownikami wykonującymi projekty, a zarządem czy właścicielami firm oczekującymi konkretnych zysków z działalności. Lider musi być wizjonerem i porywać innych swoją pasją, wierzyć w swój zespół i okazywać pracownikom swoje zaufanie. Tylko wtedy zdobędzie ich autorytet a także wsparcie tak ważne w miejscu pracy.

Napisane przy współpracy z firmą doradczo szkoleniową Valkir Academy

Wysłane 2016-03-14 09:11:49 przez M-S-M
firma szkoleniowaszkoleniavalkir.plValkir Academylider zespołu
Artykuły powiązane z powyższym
Umiejętności miękkie są aktualnie niesamowicie ważne na rynku pracy. Mogą przyczynić się do wielu sukcesów – nie tylko na stopie zawodowej.
Okres pandemiczny znacząco wpłynął na rynek szkoleń online. Od teraz każdy może nabyć dodatkową wiedzę w wybranym temacie bez konieczności wychodzenia z domu. Jest to rozwiązanie wygodne dla każdego, gdyż w dobie ciągłego pośpiechu, możliwość nauki online może być na wagę złota. Czy szkolenia online staną się przyszłością edukacji w Polsce?
Konferencje, sympozja, szkolenia – to tylko wybrane wydarzenia, podczas których stosuje się drukowane materiały firmowe.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY