Niemal każdy student lub też osoba dopiero rozpoczynająca swoją przygodę z rynkiem pracy miała okazję sprawdzić się jako osoba pracująca w call center. Przez wiele osób jest to zajęcie traktowane jako typowa praca dorywcza służąca podreperowaniu często ubogiego, studenckiego budżetu. Przez kilkanaście lat funkcjonowania firm typu call center pojawiło się wiele mitów dotyczących pracy w tego typu miejscach, część z nich nigdy nie była prawdą, część jest już dawno nieaktualna ponieważ program call center i system ich działania przez wiele lat ewoluował w sposób znaczący.
Call center to nie tylko praca z telefonem
Technologia cały czas się zmienia, niegdyś telefon był podstawowym środkiem komunikacji, dzisiaj jest wypierany przez wielokanałową sprzedaż, przykładem takiej firmy, która oferuje szeroki zakres swoich usług może być firma systell.pl. Program call center a właściwie contact center, bo tak właśnie nazywa się wielokanałowe centrum komunikacji oferuje takie usługi jak kontakt przez telefon, mail, fax, sms, voice sms, formularz www czy livechat, widzimy więc, że różnorodność pracy może być ogromna. Do tego należy jeszcze dodać obsługę mediów społecznościowych jak i aplikacji mobilnych.
To nie tylko forma pracy dodatkowej
Wiele osób postrzega call center jako jedynie niezbyt atrakcyjną i mało ambitną formę dorobienia do budżetu. Jest w tym trochę prawdy praca nie jest porywająca i często monotonna, zarobki również nie są ogromne, choć myślę, że jeśli mówimy o jednej z pierwszych aktywności na rynku pracy to możemy uznać je za satysfakcjonujące. Wiele osób całkowicie nie docenia pracy na słuchawce i korzyści, które z niej płyną. Kilka tygodni pracy w dobrym call center może nie tylko podnieść naszą pewność siebie i niezwykle cenną umiejętność formułowania myśli ale też podwyższa pewność siebie a także zwiększa umiejętności negocjacyjne, które są potrzebne niemal w każdej pracy jak i w czasie, w którym staramy się o nowe stanowisko. Program call center, który w profesjonalny i szeroki sposób szkoli i rozwija swoich pracowników jest doskonałym sposobem na nabycie doświadczenia w prioretyzowaniu zadań i ich realizowaniu, może się również okazać pomocne w przypadku gdy chcemy od wewnątrz poznać praktykę pracy w stabilnej organizacji.
Ogromne możliwości rozwoju
Kolejnym mitem mówiącym o pracy call center jest ten, który twierdzi, że jest to praca nierozwojowa, oczywiście jest to nieprawda. Jak pokazują badania większość firm call center poszukując pracowników na wyższe stanowiska rozpoczyna swoją rekrutacje od osób już zatrudnionych w ich firmie, a więc za pomocą rekrutacji wewnętrznej. Zazwyczaj każda z osób pracujących w firmie zaczynała od pracy zwykłego konsultanta, później wraz z nabytym doświadczeniem i oczywiście wynikami sprzedażowymi i pokazywanym zaangażowaniem awansowali na stanowisko team leadera czy też kierownika zespołu. Uzyskanie takiego stanowiska doskonale działa na nasz rozwój, jesteśmy bowiem na nim odpowiedzialni za nadzór nad kilkunastoma osobami, dbamy o wypełnianie zadań wyznaczonych przez nasze szefostwo ale i sami nadzorujemy prace. Bycie team leaderem można uznać za pierwszy krok do dalszego awansu w strukturach programu call center jak i jest to doskonała szansa na objęcie kierowniczego stanowiska w innej firmie.
Mam nadzieję że ten krótki tekst obalił kilka mitów związanych z pracą w call center lub też bardziej nowoczesnym i zróżnicowaną firmą jaką jest contact center. Praca w takich miejscach może być nie tylko formą dorobienia w czasie studiów, może być doskonałą szkołą życia i okazją do nabycia szeregu umiejętności potrzebnych na dalszych etapach kariery.