Ogólnopolska Konferencja - E-Marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieciPrzeczytany: 1608 razy Dodany: 2011-03-15 11:08:25 Aktualizowano: 2011-03-15 11:09:08
Warszawa, 12 kwietnia 2011
Czy można szpiegować, monitorować pracowników w Internecie? Czy legalne jest blokowanie stron internetowych w firmie? Czy można zakazać pracownikowi podawania nazwy firmy w portalach społecznościowych? Czy adres IP jest daną osobową i czy można ją podawać? Jaka jest odpowiedzialność service provider-ów, host providerów itp.? Jak zabezpieczać dane na portalach społecznościowych – kto odpowiada w przypadku naruszeń na portalu internetowym? E-marketing w kontekście ochrony danych osobowych – jak prowadzić konkursy, jak przygotować mailing by nie był SPAM-em? Jak to naprawdę jest z „ciasteczkami” (cookies)? Czy zawsze potrzebna jest zgoda osoby, której dane przetwarzam w Internecie? Czy mogę przetwarzać dane bez konieczności uzyskiwania zgody?
Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytanie – Konferencja jest dla Ciebie! W przypadku e- danych osobowych nic nie jest oczywiste!
Pretekstem do zorganizowania Konferencji jest próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni. Zagadnienia podejmowane podczas Konferencji dotyczą przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem Konferencji jest próba odpowiedzi na pytanie „Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie”?
Konferencja ma wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy a także zagrożeń związanych z e-danymi.
Więcej o konferencjach na www.wirtualnakutura.pl
PROGRAM
10.00
|
e- Marketing a ochrona danych osobowych - reklama usług i produktów w Internecie
- Dane osobowe w Internecie – jak są chronione?
- Zbieranie danych osobowych – czy zgoda zawsze jest potrzebna?
- Marketing usług bezpośrednich – co to właściwie znaczy i czy omijamy konieczność posiadania zgody?
- Zakupione bazy danych - możesz je wykorzystać marketingowo!
- SPAM i problematyka odpowiedzialności
Mec. Monika Brzozowska – adwokat, partner w kancelarii PD&B
|
10.45
|
Prezentacja firmy: Cloud computing a dane osobowe – aspekt techniczny i prawny
- Model cloud computingu czyli model usług informatycznych dystrybułowanych wirtualnie
- Zasady tworzenia kontraktów w modelu cloud computingu – możliwe zagrożenia
- Aspekt prawny – porównanie z modelem tradycyjnych
- Problematyka przetwarzania danych osobowych w modelu cloud computingu i zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych
Tomasz Kozłowski - przedstawiciel firmy Cloud Group sp. z o.o.
|
11.15
|
Ochrona danych osobowych w serwisach społecznościowych i serwisach internetowych a e-marketing
- Kto odpowiada za treści umieszczane na portalach internetowych;
- Jakie prawa ma użytkownik portalu, czy sprzeciw użytkownika blokuje przetwarzanie danych?
- E-marketing a dane osobowe pozyskane z portali społęcznościowych
- Prawo do zapomnienia w polskich regulacjach
- Analiza regulaminów portali społecznościowych
Mec. Piotra Łada - adwokat, autor artykułów eksperckich między innymi w "Rzeczpospolitej",
"Gazecie Finansowej"
|
12.15
|
Lunch
|
13.15
|
Programy lojalnościowe a ochrona danych
- Klienci z polecenia – zbieranie danych w Internecie
- Konkursy internetowe i internetowe akcje promocyjne a ochrona danych – jak przygotować regulamin, na co zwrócić uwagę?
- Program lojalnościowy – jak pozyskać dane
- E- mailing – jak go przygotować zgodnie z prawem, jak go przeprowadzić?
|
14.00
|
Prezentacja firmy: Cyber- zagrożenia – phising (kradzież tożsamości), wyłudzanie danych, spyware, IP spoofing, stealware, wirusy komputerowe i robaki komputerowe
Maciej Iwanicki - Przedstawiciel firmy Symantec Polska
|
15.00
|
Zakończenie działań marketingowych a przetwarzanie danych osobowych
- Możliwość przetwarzania danych osobowych w innych akcjach promocyjnych
- Zmiana celu przetwarzania danych osobowych – czy ma znaczenie?
- Sprzedaż bazy danych po zakończeniu akcji promocyjnej
Mec. Paweł Derlikowski – adwokat, specjalista ds. ochrony danych osobowych, partner w kancelarii PD&B
|
15.45
|
Adresy IP i adres e-mail jako dane osobowe – czy są chronione przez prawo?
- Kiedy legalnie można przetwarzać adres IP bez uwzględniania przepisów o ochronie danych osobowych?
- Kiedy administrator strony może udostępnić adres IP?
Mec. Monika Brzozowska – adwokat, ekspert z zakresu prawa nowych technologii, partner w Kancelarii PD&B
|
16.15
|
Podsumowanie Konferencji
|
16.30
|
Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów
www.wirtualnakultura.pl
|
Wysłane 2011-03-15 11:08:25 przez M-S-M marketingkonferencjaWirtualna KulturaArtykuły powiązane z powyższym
 Każdy, kto przynajmniej raz w życiu miał okazję zorganizowania konferencji firmowej, zdaje sobie prawdopodobnie świetnie sprawę z tego, że sytuacja ta niekiedy stanowić może prawdziwe wyzwanie.
|
 Organizacja eventu to szereg czynników, które należy wziąć pod uwagę. Wynajem namiotów jest często pomijany. To błąd, który może się zemścić.
|
 Powodzenie konferencji w dużej mierze zależy od wyboru miejsca, gdzie ona się będzie odbywać. Dobra lokalizacja ma znaczenie tak dla organizatora, jak i dla uczestników konferencji. Warto też pamiętać o tym, czy dojazd do centrum konferencyjnego jest dogodny dla uczestników, którzy korzystają z różnych środków transportu.
|
|