konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Podsumowanie konferencji Marketing Miejsc Trendy 2013

Przeczytany: 1314 razy
Dodany: 2013-05-17 11:43:57
Aktualizowano: 2013-05-17 13:33:28

15 maja 2013 roku w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu zorganizowano konferencję Marketing Miejsc: Trendy 2013. Blisko 100 uczestników wysłuchało prelekcji poświęconych współczesnym formom promocji turystyki oraz roli marki lokalnej w promocji regionu.


Wśród uczestników konferencji znaleźli się przedstawiciele samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, uczelni wyższych  i studenci zainteresowani tematyką. Goście mogli się zapoznać z ofertą produktów lokalnych  i wydawnictwami turystycznymi, ufundowanymi przez organizatorów wydarzenia – markę Karkonosze.


Tematyka prelekcji została dobrana w taki sposób, by z jednej strony inspirować i zachęcać do myślenia o nowych formach promocji turystyki, a z drugiej pokazywać realne, aktualnie wykorzystywane strategie i narzędzia.


Dyrektor Generalny Festiwalu Impart ESK 2016 Krzysztof Maj

Współczesne formy promocji turystyki


Zgromadzeni goście dowiedzieli się, jak wielkie imprezy (Euro 2012, Europejska Stolica Kultury 2016)  kształtują wizerunek miasta i prześledzili od podstaw strategię budowania wizerunku Dolnego Śląska. Agnieszka Dziedzic, Dyrektor Wydziału Promocji UMWD, podkreśliła, że kreowanie marki województwa to nieustanna praca na wielu poziomach, a jej wyniki będą widoczne najwcześniej po pięciu latach.


Uczestnicy mieli okazję posłuchać o designie i estetyce marek turystycznych: „Markę tworzą ludzie. Jest to suma doświadczeń odbiorców. Unikalny świat przeżyć, pozwalający odróżnić ją od innych produktów na rynku. Marka jest powodem, dla którego ktoś wybiera dany produkt czy usługę i jako taka musi być unikalna. To dlatego design marek turystycznych nie ma nic wspólnego ze sztuką. To po prostu przekładanie tożsamości i osobowości marki na identyfikację wizualną” – mówił dr Maurycy Graszewicz, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego.


Do programu konferencji wprowadzono również zagadnienia związane z tworzeniem marki Wrocławia w Internecie i wykorzystywaniem aplikacji mobilnych w promocji miasta. Beata Reder i Ewelina Bartoszewska z Urzędu Miejskiego we Wrocławiu wyjaśniły zasady działania nowej aplikacji WROCŁAW CHECK IN. Opowiedziały również o działaniach w mediach społecznościowych, w których Wrocław od kilku lat jest liderem.
Następnie przedstawiciele Karkonoskiego Parku Narodowego przedstawili różnice pomiędzy oczekiwaniami, a rzeczywistością wobec KPN.


Rola marki lokalnej w promocji regionu


Drugą część konferencji rozpoczęto panelem dyskusyjnym, poświęconym roli marki lokalnej w promocji regionu. „Promując konkretny region, należy zastanowić się nad tym, czym wyróżnia się on spośród innych regionów. Już dzisiaj wiemy, że na pewno nie różnorodnością” – mówił jeden z panelistów, Wiceburmistrz Karpacza, Ryszard Rzepczyński. „Należy sobie odpowiedzieć na pytanie, co może być znakiem szczególnym  i wyróżnikiem danego miejsca?  Kiedy zdefiniujemy ten fundament marki, będziemy mogli sukcesywnie realizować strategię promocji” – podsumował Rzepczyński.  


Panel dyskusyjny „Rola marki lokalnej w promocji regionu”

Paneliści zgodnie podkreślali wagę wspólnej promocji i wpływ produktów lokalnych na wizerunek całego regionu.  „Jesteśmy dopiero na początku drogi. Być może dojrzejemy kiedyś do tego, aby produkty lokalne pojawiały się pod wspólną marką, wspólnym symbolem, kojarzonym bezpośrednio z Karkonoszami. Oby stało się to jak najszybciej” – mówił Krzysztof Korzeń, Dyrektor Fundacji Doliny Pałaców i Ogrodów.


W dalszej części konferencji, można było usłyszeć konkretne wskazówki, w jaki sposób budować markę parasolową oraz jak konstruować nowy produkt turystyczny. Szymon Sikorski, Prezes Publicon Sp. z o.o. zwrócił uwagę na źle rozumiany PR samorządowy – myślenie narzędziami, a nie myślenie o dobrym produkcie, czyli prymat formy nad treścią. Tuż przed końcem konferencji przedstawiciele Gazety Wyborczej zaprezentowali akcję społeczną „Polska biega na biegówkach 2013” i projekt wydawniczy „W stronę Odry”, a Sławomir Mazurek, prezes Spółki Stawy Milickie SA przedstawił wizję przyszłości rezerwatu przyrody.


Tematem dyskusji kuluarowych była wspólna promocja karkonoskich gmin, pod jedną marką. „W tej chwili jesteśmy zdecydowani, że będziemy promować się w formie produktu  turystycznego wspólnie z Górami Izerskimi i Rudawami Janowickimi” – mówił Starosta Jeleniogórski, Jacek Włodyga. „Chcielibyśmy, aby Karkonosze stały się takim modnym obszarem, jak niektóre miejscowości turystyczne w Austrii czy w Niemczech” – dodał Starosta.
Organizatorzy liczą, że dzięki konferencji wreszcie zacznie mówić się o wizerunku regionu przez pryzmat małych ojczyzn i produktów lokalnych, które do tej pory tak często były niedoceniane.

Wysłane 2013-05-17 11:43:57 przez M-S-M
Marketing Miejsc: Trendy 2013Konferencja Marketing Miejsc: Trendy 2013konferencja
Artykuły powiązane z powyższym
Każdy, kto przynajmniej raz w życiu miał okazję zorganizowania konferencji firmowej, zdaje sobie prawdopodobnie świetnie sprawę z tego, że sytuacja ta niekiedy stanowić może prawdziwe wyzwanie.
Organizacja eventu to szereg czynników, które należy wziąć pod uwagę. Wynajem namiotów jest często pomijany. To błąd, który może się zemścić.
Powodzenie konferencji w dużej mierze zależy od wyboru miejsca, gdzie ona się będzie odbywać. Dobra lokalizacja ma znaczenie tak dla organizatora, jak i dla uczestników konferencji. Warto też pamiętać o tym, czy dojazd do centrum konferencyjnego jest dogodny dla uczestników, którzy korzystają z różnych środków transportu.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY