konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Rozwój kompetencji w dziale sprzedaży

Przeczytany: 1104 razy
Dodany: 2017-10-17 10:33:44
Aktualizowano: 2017-10-17 10:36:57

Sprzedawca to osoba, która nigdy nie przestaje się uczyć. Rozwój technologii i ciągłe zmiany sprzedażowych trendów zmuszają handlowca do nieustannej gonitwy za wiedzą. Bycie sprzedawcą to wieczne zmiany miejsca i dostosowywanie strategii od początku do końca do profilu klienta. Trudno zliczyć, jak wiele umiejętności posiadałby wzorowy sprzedawca, dlatego nikt, kto pracuje w sprzedaży, nie może zbyt wcześnie osiadać na laurach.


 

Być przygotowanym na najgorsze, czyli szkolenia dla sprzedawców

Przedstawiciel handlowy musi być zawsze świetnie przygotowany, mimo, że gdy kontaktuje się z nowym klientem, najczęściej wchodzi na zupełnie nieznany grunt. Dlatego też jego reakcje muszą być szybkie, a instynkt i odruchy są jego najlepszymi przyjaciółmi. Aby dobrze one działały, sprzedawca musi ćwiczyć „na sucho”, aby do kontaktu z prawdziwym klientem być już perfekcyjnie przygotowanym. Z tego względu najczęstszą techniką, jaką stosuje się na szkoleniach dla sprzedawców jest odgrywanie scenek i zamienianie ról. Poważny handlowiec może w tym momencie prychnąć z pogardą, ale nie doceniając korzyści, jakie może przynieść ta zabawa, robi sobie dużą krzywdę.

Odgrywanie scenek to absolutny faworyt szkoleniowców, ponieważ pozwala przećwiczyć każdą nową technikę sprzedażową przed pierwszym zastosowaniem jej podczas prawdziwej sprzedaży. Przygotowuje też na to, na co trudno zareagować w poprawny sposób. Przy pomocy tej techniki szkoleniowej handlowiec może przygotować się do starcia z najbardziej nawet upartym lub nieprzewidywalnym klientem. Odgrywanie ról pozwala na wypróbowanie różnych technik, którymi można zmiękczyć niewzruszonego klienta czy nawet przekonać tego, który wydaje się zupełnie niezainteresowany ofertą.

Rozwijanie umiejętności poza sprzedażą

Wysyłając pracowników na szkolenia dla sprzedawców trzeba pamiętać, że techniki sprzedażowe nie są jedyną umiejętnością, jaka pozwala zwiększać efektywność handlowców. Sprzedaż to trudna sztuka i nie ogranicza się ona do kilku prostych chwytów. Niezmiernie ważny jest świadomy personal branding, umiejętność negocjacji czy poprawianie zdolności komunikacyjnych. Wie o tym każdy szef sprzedażowy i dlatego pozwala swoim pracownikom na kształcenie się w dziedzinach, które nie są bezpośrednio związane ze sprzedawaniem produktów i usług. Otwiera to drzwi na przemycanie do swoich strategii sprzedażowych umiejętności z innych nauk, co może doprowadzić do odkrycia zupełnie nieznanych technik sprzedażowych. Nie można też zapominać, że szkolenia dla sprzedawców z zakresu psychologii biznesu, marketingu czy social mediów wyzwalają w pracownikach kreatywność i pobudzają ich do szukania nowych, skutecznych rozwiązań.

Wykład czy warsztat?

Niektóre szkolenia dla sprzedawców odbywają się w formie ogromnych konferencji, na których nie ma miejsca na część warsztatową. Są one ciekawe i z reguły sprzyjają nawiązywaniu kontaktów biznesowych. Przed wysłaniem na nie pracowników warto się jednak zastanowić, czy na pewno pozwolą one nabyć im jakąkolwiek nową umiejętność. Warsztaty i zajęcia praktyczne w przypadku szkoleń dla sprzedawców zawsze będą korzystniejsze, bo jest to zawód, w którym działanie jest znacznie istotniejsze, niż wiedza przekazywana na slajdach prezentacji.

Wysłane 2017-10-17 10:33:44 przez M-S-M
szkolenia dla sprzedawcówWPkompetencjesprzedaż
Artykuły powiązane z powyższym
Warto poświęcić chwilę czasu, aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego amerykańskiego podmiotu...
Kurier w sklepie internetowym
Wysłano 2022-02-02 09:55:52
Usługi kurierskie są niezbędne do funkcjonowania sklepu internetowego, który sprzedaje jakiekolwiek fizyczne produkty. Tradycyjne usługi firm kurierskich są obecnie drugą (po automatach paczkowych) najpopularniejszą metodą dostawy towarów z oferty sklepu internetowego.

Wysłano 2019-12-02 09:59:31
Prowadzenie biznesu opartego o sprzedaż internetową to obecnie nie lada wyzwanie. W dobie bardzo ostrej konkurencji musimy zrobić wszystko, aby wybić się ponad innych i - co najważniejsze - zrobić to w pozytywny i dobrze kojarzący się sposób.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY