konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Sprzedaż firmy

Przeczytany: 1396 razy
Dodany: 2015-12-23 09:23:05
Aktualizowano: 2015-12-23 09:30:07

Czasem okoliczności tak się układają, że trzeba sprzedać firmę przez siebie założoną. Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Niejednokrotnie są to względy finansowe – na przykład zadłużenie lub zbyt małe zyski firmy. Innym powodem, dla którego przedsiębiorca wystawia ogłoszenie o treści sprzedam biznes, to obrana przez niego strategia - jest to raczej sposób na poszukiwanie inwestora, niż chęć pozbycia się firmy. Sprzedając tylko część aktywów zyskuje się bogatego wspólnika, dzięki czemu można wyjść na prostą. Częstą przyczyną tego, że przedsiębiorca chce sprzedać firmę są powody osobiste, jak na przykład wyjazd z kraju czy przejście na emeryturę.


W Polsce, niestety, ogłoszenia typu sprzedam biznes, wciąż budzą podejrzenia potencjalnych inwestorów.Kupno firmy wiąże się dla nich z ryzykiem. Pierwszym pytaniem, jakie zwykle nasuwa się potencjalnemu inwestorowi brzmi: Dlaczego firma jest na sprzedaż, jeżeli nie ma żadnych problemów? Dlatego dobrze, gdy przedsiębiorca, który chce sprzedać firmę uwiarygodni powody, dla których podjął taką decyzję. Jak w przypadku wszelkich transakcji, kupujący chce zapłacić jak najmniej, a sprzedający pragnie sprzedać firmęz maksymalnym zyskiem. Aby sprzedaż przedsiębiorstwa nie była tylko pozbyciem się biznesu, a przyniosła maksymalne korzyści finansowe, warto się do tego solidnie przygotować.

Chcąc przekonać inwestora, aby zdecydował się na kupno firmy należy mieć mocne argumenty. Tutaj z pomocą przychodzi marketing. Krótka informacja typu sprzedam biznes, to za mało, by móc liczyć na sukces. Każdy, kto ma na celu poszukiwanie inwestora, powinien przygotować dokument, który zachęci go, lub nawet przekona, że kupno firmy jest dla niego opłacalne. Dokument powinien zawierać między innymi takie informacje, jak te dotyczące zysków firmy, opis szans na przyszły rozwój przedsiębiorstwa oraz wyszczególnienie korzyści, jakie odniesie kupujący firmę.

Gdy poszukiwanie inwestora zakończy się sukcesem, trzeba zrobić wszystko, by do kupna firmy go przekonać. Przede wszystkim należy sprawić, by uwierzył, że firma ma przed sobą przyszłość i szansę na rozwój. Trzeba być jednak gotowym na negocjacje, bo poszukiwanie inwestora to jedno, a ubicie z nim korzystnego dla obu stron interesu, to drugie. Już w momencie wystawiania ogłoszenia sprzedam biznes, należy mieć przygotowaną strategię tego przedsięwzięcia. Dużą szansą na sukces w negocjacjach jest prowadzenie ich z kilkoma potencjalnymi nabywcami firmy. Oddech konkurencji może sprawić, że inwestor szybciej zdecyduje się na kupno firmy. Warto przewidzieć pytania i oczekiwania potencjalnego inwestora. Z pewnością będzie mu zależało na jak najniższej cenie inwestycji, będzie również zainteresowany dostępem do wszelkich danych przedsiębiorstwa wystawionego na sprzedaż. Przedstawienie mu profesjonalnie napisanego biznes planu dla sprzedawanej firmy, będzie dobrym, dającym szansę na sukces, posunięciem. Zainteresowany kupnem firmy ma też z pewnością obawy z tym związane – działalność konkurencji, ukryte wady przedsiębiorstwa czy nieprawdziwe dane dotyczące wyników finansowych firmy – to tylko niektóre z nich.


Proces sprzedaży firmy jest żmudny i niełatwy. Warto skorzystać z pomocy specjalistów, jak na przykład doradcy transakcyjnego czy brokera inwestycyjnego, który jest dla obu stron gwarantem bezstronności i wiarygodności zawieranej transakcji.

Wysłane 2015-12-23 09:23:05 przez M-S-M
biznessprzedaż biznesusprzedaż firmyWPintereso.pl
Artykuły powiązane z powyższym
Omijasz konferencje biznesowe i branżowe szerokim łukiem? Wiele wskazuje na to, że robisz poważny błąd! Tego typu spotkania to okazja do wyciągnięcia wielu lekcji pozwalających zwiększyć efektywność czy konkurencyjność. Dzięki nim znacznie łatwiej wypracować również solidną pozycję w branży. Sprawdź, co mogą Ci dać konferencje – niezależnie od tego, czy jesteś pracownikiem, freelancerem czy właścicielem firmy.
Konstruktywny feedback ma ogromne znaczenie w dalszym rozwoju firmy, dbałości o odpowiednie stosunki pomiędzy pracodawcami, a pracownikami. Powinien działać w dwie strony – zarówno do oceny samych pracowników, jak i managerów oraz przełożonych. Tym właśnie zajmuje się program oceny 360 stopni. Czy warto jego wdrożeniem się zainteresować?
Konferencja to wydarzenie, które ma ogromne znaczenie dla danej firmy. Nie tylko pozwala na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, ale także wdrożenie nowych pomysłów i nawiązanie interesujących współprac. Bardzo ważne jest, by osoby odpowiedzialne za organizację konferencji wiedziały, na co zwrócić uwagę, by sprostać oczekiwaniom zaproszonych gości.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY