konferencje
 
konferencje
Konferencje:

»   Biznesowe
»   Finansowe
»   Ekonomiczne
»   Marketingowe
»   Gospodarcze
»   Naukowe
»   Językowe
»   Informatyczne IT
»   Handlowe
»   Prasowe
»   Prawne
»   Przemysłowe
»   Medyczne
»   Dotacje Europejskie
»   Firmowe
»   Menedżerskie
»   Telekomunikacyjne
»   Transportowe
»   Turystyczne

Dodaj konferencję

Miejsca konferencji:

»   Katowice
»   Kraków
»   Poznań
»   Warszawa
»   Wrocław

»   lista miejscowości

Ośrodki konferencyjne

»   Dolnośląskie
»   Kujawsko-Pomorskie
»   Lubelskie
»   Lubuskie
»   Łódzkie
»   Małopolskie
»   Mazowieckie
»   Opolskie
»   Podkarpackie
»   Podlaskie
»   Pomorskie
»   Śląskie
»   Świętokrzyskie
»   Warmińsko-Mazurskie
»   Wielkopolskie
»   Zachodniopomorskie

Dodaj Twój obiekt

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twojš ofertę w tym miejscu

 
 

Wybrana konferencja już się odbyła 2018-11-22 - 2018-11-23

Wyszukaj po:                    Nazwie organizatora:   
nazwie konferencji lub opisie :   
miejscowość :   
  

Retoryka i pieniądze


Polskie Towarzystwo Retoryczne wraz z Wydziałem Nauk Społecznych SGGW zaprasza do udziału w XVII Konferencji Polskiego Towarzystwa Retorycznego, zatytułowanej „Retoryka i pieniądze”, która odbędzie się w dniach 22-23 listopada 2018 roku w Warszawie.

Pieniądze to nie tylko środek wymiany, ale przede wszystkim środek komunikacji. Mają zatem znaczenie praktyczne i symboliczne. Skoro zaś są symbolem i środkiem komunikacji, to – by przywołać definicję Kennetha Burke’a – mamy tu do czynienia z retoryką. Pieniądze same w sobie mają ogromną siłę perswazji. Ale równie ważne jest to, co o nich myślimy i jak chcemy przekonać innych, by podzielali nasz punkt widzenia.

Pieniądze wywołują spory, mogą być źródłem podziałów społecznych. Jak o nich mówimy i piszemy w debacie publicznej? Stosunek do pieniędzy wiele mówi nam o kulturze danego społeczeństwa. Równie istotne jest to, jak przekonujemy, że są rzeczy ważniejsze niż pieniądze. Jak mówimy o różnych systemach wartości? Jak przedstawiamy ludzi, którzy zrezygnowali z bogactwa na rzecz innych celów?

A zatem zapraszamy do dyskusji o tym, w jaki sposób przekonujemy za pomocą pieniędzy (i czy jest to retoryka?) oraz w jaki sposób mówimy o pieniądzach w retoryce? Jak rozmawiamy o pieniądzach, chcąc się nawzajem do czegoś przekonać? Gdzie pieniądz pojawia się jako argument? W jaki sposób dowodzimy, że pieniądze są środkiem do celu lub samoistnym celem? Albo – że nie są najważniejsze?

To, jak politycy, ekonomiści, dziennikarze czy przedsiębiorcy mówią o pieniądzach, może wpływać na podejmowane decyzje polityczne i finansowe. Gdy pytamy młodych ludzi o wyobrażenia na temat ich przyszłej pracy czy kariery – jaką rolę w ich marzeniach odgrywają finanse? Pieniądze decydują o tym, jak wygląda nasze życie. Między innymi nasz stosunek do pieniędzy buduje naszą tożsamość. Zarówno ostentacyjne bogactwo, jak i ostentacyjna oszczędność może być elementem retorycznej strategii budowania wizerunku.

Pieniądze mogą być narzędziem zdobywania politycznych zwolenników (np. różne formy polityki społecznej) lub sposobem na pozbycie się politycznych przeciwników (np. przez ujawnienie afery finansowej).

Tematyka referatów może obejmować następujące zagadnienia, w których – zgodnie z tradycją konferencji organizowanych przez PTR - prosimy uwypuklić koncepcje i ujęcia retoryczne:

• sknerstwo, oszczędność, rozrzutność – retoryczne wartościowanie

• czy tam, gdzie wkracza pieniądz, kończy się retoryka?

• retoryka a argumentacja dotycząca pieniędzy (argumentum ad crumenam – przekupstwo, korupcja itp. jako formy nieuczciwej perswazji)

• pieniądze w kulturze – retoryczne strategie mówienia o bogactwie i biedzie

• jak prosimy o pieniądze i jak je obiecujemy – apele w reklamie

• metafory w ekonomii/koncepcje ekonomiczne jako konstrukcje retoryczne (np. niewidzialna ręka rynku, kapitał ludzki itp.)

• retoryka dziennikarstwa ekonomicznego (np. język ekspertów, wizualizacje w programach telewizyjnych i tekstach prasowych)

• pieniądz w przysłowiach i ich retoryczne wykorzystanie

• pieniądze a edukacja (np. finanse jako argument w debatach na temat szkolnictwa)

• metafory odnoszące się do pieniędzy, rynku, ekonomii i gospodarki

• pieniądze i polityka – od afer finansowych do politycznego rozdawnictwa

• ekonomia dzielenia się – nowe toposy?

• empatia a pieniądze (perswazyjne sposoby budzenia współczucia i zbierania datków)

• społeczny obraz biedy i bogactwa jako konstrukcje retoryczne

Zgłoszenia do 15.10.

kontakt: retoryka.ptr@gmail.com

strona www: retoryka.edu.pl



Opłata: 350

Początek konferencji: 2018-11-22
Koniec konferencji: 2018-11-23
dodaj konferencję do: wykop.pl
Lokalizacja konferencji :

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
Nowoursynowska 166
02-787  Warszawa
Mazowieckie

Organizator konferencji:

Polskie Towarzystwo Retoryczne
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927  Warszawa
woj. Mazowieckie

Telefon: +48 691 956 491
Fax: 
retoryka.ptr@gmail.com
http://www.retoryka.edu.pl

Dodaj sprawozdanie
 






  STRONA GŁÓWNA | DODAJ KONFERENCJĘ | ONAS | REKLAMA | KONTAKT | MAPA | ARTYKUŁY