|
Wybrana konferencja już się odbyła 2018-10-25 - 2018-10-25
|
|
V Konferencja Naukowa "Współczesne problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury"
Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych takich jak instytucje kultury. Najważniejsza z nich - to prywatyzacja sektora kultury przejawiająca się m.in. w przekazaniu większości publicznych instytucji kultury samorządom. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów - głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (sektora non profit) i prywatnego.
Wprowadzenie reguł gospodarki rynkowej odbywa się ponadto w warunkach kryzysu budżetu państwa oraz przy ciągle bardzo ograniczonych możliwościach pozabudżetowego finansowania kultury. Stawia to instytucje kultury w wyjątkowo trudnej sytuacji, tym bardziej, że za szybkimi zmianami nie nadąża system prawno-ekonomiczny, w jakim przychodzi działać menedżerom kultury w Polsce. Ta trudna sytuacja jest jednak także wyzwaniem dla poszukiwania nowych rozwiązań godnych XXI wieku.
Konferencja stanowić będzie forum wymiany wiedzy. Adresowana jest do przedstawicieli środowiska zarówno naukowego, jak i biznesowego: pracowników naukowo-dydaktycznych, menedżerów kultury, osób zatrudnionych w instytucjach kultury, animatorów kultury, impresariów, artystów samodzielnie upowszechniających swoją twórczość, jak również do studentów oraz osób zainteresowanych tematyką nowoczesnych koncepcji zarządzania w kulturze.
Proponowana tematyka:
- Orientacja rynkowa w instytucjach kultury – pomaga czy niszczy twórczość?
- Kultura jako dobro publiczne
- Sens i możliwości komercjalizacji sfery kultury
- Metody i techniki badań w instytucjach kultury
- Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury
- Przeszkody w zaspokajaniu potrzeb kulturalnych
- Odbiorca kultury jako uczestnik procesów rynkowych
- Planowanie strategiczne w instytucjach kultury
- Strategie marketingowe w instytucjach kultury
- Sposoby zarządzania instytucją kultury
- PR w instytucjach kultury
- Rola instytucji kultury w kreowaniu wizerunku regionu
- Zarządzanie przestrzenią publiczną a działalność kulturalna
- Zarządzanie projektami w kulturze
- Finansowanie działalności instytucji kultury
- Mecenat i sponsoring w kulturze
- Przedsiębiorczość w instytucjach kultury
- Wpływ globalizacji na instytucje kultury
- Transgraniczne działania instytucji kultury
Opłata: 150
Początek konferencji: 2018-10-25, godzina 08:30 Koniec konferencji: 2018-10-25, godzina 16:00
|
|
dodaj konferencję do:
|
|
|
Lokalizacja konferencji :
Muzeum Śląska Cieszyńskiego T. Regera 6 43-400 Cieszyn Śląskie
|
|
|
Organizator konferencji:
Akademia WSB ul. Cieplaka 1C 41-300 Dąbrowa Górnicza woj. Śląskie
Telefon: +48 692 344 057 Fax: lukasz.k.wroblewski@gmail.com
http://www.wsb.edu.pl/kultura
|
|
|
Dodaj sprawozdanie
|
|
|
|
|